Titanfall

18

Titanfall

Titanfall a surprins o mulțime de oameni încă de la anunțarea acestuia de anul trecut, când a fost dezvăluit ca un first person shooter multiplayer online ce combină luptele intense din jocuri precum Battlefield sau Call of Duty cu roboți gianți de luptă precum cei din MechWarrior sau Hawken. După o campanie îndelungată asigurată de către giganții Electronic Arts și Microsoft, ce i-au asigurat un loc exclusiv pe consolele Xbox și pe PC, iar după o bună perioadă de așteptare și multe testări, Titanfall a ajuns într-un final. Dar oare se ridica la așteptările foarte înalte pe care mai toți jucătorii le au de la acesta? Rămâne de văzut cât de mult ne-a încântat și pe noi.

 

Titanfall se bazează foarte mult pe multiplayer, încercând să ofere și o mică tentă de poveste în tot acest titlu cu greutate, prin prezența conflictului dintre IMC (Interstellar Mining Corporation) și Militia, ce duce la o frontieră, un grup de planete vaste împrăștiate prin tot universul. Jocul va purta jucătorii în această campanie a lui prin nouă meciuri pe fiecare parte, arătând o poveste a conflictului pentru ambele părți.

 

Conflictul pare relativ interesant, universul jocului prezentând tot felul de elemente fascinante, doar ca Titanfall nu prea ne luminează complet asupra multora dintre ele, majoritatea fiind lăsate în imaginația jucătorilor. Faptul că jocul nu dispune de o poveste foarte impresionantă și mare, așa că trebuie să impresioneze din punct de vedere al gameplay-ului și în restul elementelor ce-l compun, incluzând atât grafica cât și sunetul.

TitanfallTitanfall

Jucătorii se pot implica în lupte de infanterie pe propriile picioare, dar și să preia controlul unor mech-uri giganți intitulați Titani. Cele două părți first-person shooter prezintă un gameplay extrem de diferit. Infanteria pare a fi un  shooter în genul marilor jocuri Call of Duty, Respawn Entertainment fiind compus și din unii veterani de la Infinity Ward, soldații fiind destul de agili, iar mulțumită unor jet-uri portabile pot executa tot felul de acrobații, de la săriturile duble până la mersul pe ziduri și altele asemenea.

 

Cu toate acestea, atunci când vei ajunge în situația de a te afla în mijlocul câmpului de luptă între câțiva Titani controlați de alți jucători ai zice că nu ai nici cea mai mică șansă până când nu vei pune mâna pe un propriu Titan. Supriza este că este aproape opusul, jucătorii putând elimina Titanii cu ușurință prin mai multe mijloace inteligente sau cu forță brută. Poți schimba cu ușurință pe arma anti-titan, un fel de uriaș lansator de rachetă, vei pune ținta pe titanul inamicului și treaba este gata. Poți aborda situația și printr-un mod mai inteligent, activându-ți pelerina invizibilă și sări în spatele titanului, ca un experimentat rodeo, având parte de cele mai intense scene călare pe un titan inamic.

 

Când intri în „carcasa” unui titan simți un aer de superioritate, dar cum spuneam mai sus totul se află într-un continuu balans. Odată intrat în titanul tău, vei avea la dispoziție câteva caracteristici diferite și un sistem ce te alarmează atunci când un inamic te fixează cu acea rachetă anti-titan pentru a putea contracara racheta, oferind per total o experiență echilibrată de joc. Poți alege între diferite tipuri de piloți, titani și încărcături, toate prezentând diferite avantaje și dezavantaje, în special atunci când vine vorba de cele trei tipuri de titani: Stryder (rapid dar slab), Ogre (lent dar puternic), și echilibratul Atrlas.

Titanfall Titanfall

Titanii și încărcăturile pot fi personalizate în multe moduri diferite, cu echipament special și abilități, așa că experimentarea reprezintă cheia înainte de a pune ochii pe preferata ta combinație și a o perfecționa. Chiar și cu acest lucru, în funcție de hartă și de modul de joc, trebuie să iei în calcul diferite modificării pentru fiecare hartă sau mod de joc. Progresul în Titanfall este efectuat câștigând XP în timpul meciului., dar și completând diferite provocări ce-ți vor debloca carduri Burn. Acestea sunt utilizabile o singură dată în timpul unui meci, variind de la un timp de construcție al unui titan mai scurt până la arme bonus și altele asemenea, iar cei ce ajung la nivelul 50 vor putea utiliza sistemul de regenerare pentru a reseta totul.

 

Titanfall vine cu 15 hărți foarte variate, atât în termeni de aspect cât și de experiență generală. De la tropicalul Smuggler Cove la durul deșert al Boneyard sau l;a senzația industrială a lui TKTKTKTK, lumea din Titanfall se simte luxuriantă și vie, de exemplu în harta Easter Eggs având pe deasupra creaturi gigantice ce zboară, dar cu care nu poți interacționa. Pe când hărțile reprezintă o adevărată varietate, modurile de joc se rezumă la doar 5.

 

Attrition, este un fel de Team Deathmatch în care poți înscrie puncte omorând adversarii, atât piloți cât și titani. Apoi urmează Hardpoint Domination, similar cu modul Conquest din binecunoscutul Battlefield, în care echipa ta trebuie să captureze trei obiective împrăștiate pe hartă. Apoi urmează clasicul și mult îndrăgitul Capture the Flag ce se află în numeroase jocuri încă din fragede începuturi, iar Pilot Hunter în care trebuie să omori pilotii inamici câștigând puncte. În cele din urmă, modul Last Titan Standing este cel mai interesant din tot jocul. Aici fiecare jucător începe lupta cu un titan, iar aceasta se încheie atunci când vei rămâne singurul în picioare. Trebuie să lucrezi în echipă, să creezi ambuscade pentru a reuși, pentru că odată ce ești doborât, ești afară din joc.

Titanfall Titanfall

În materie de grafică, Titanfall arata destul de bine, fiind testat pe un PC destul de potent, folosindu-se de tot felul de tehnologii și opțiuni, incluzând ba chiar și setările Insane pentru texturile grafice. Per total îți va lăsa o impresie bună, chiar dacă în unele situații grafica lasă de dorit din cauza multor efecte speciale aplicate simultan. La capitolul de sunet și voce, lucrurile stau foarte bine, atât pentru forțele Militiei cât și pentru IMC, să nu mai menționez și sunetele titanilor și altele asemenea.

 

Per total, Titanfall este un joc mare, ce aduce noi elemente de joc prin combinația unora deja cunoscute, dar aplicate separat. Ar i mers mult mai bine dacă dezvoltatorul ar fi oferit o atenție mai mare modurilor de joc cât și opțiunilor de personalizare, dar acest lucru nu reprezintă un mod de descurajare, fiind foarte mulțumit de experiența oferită de către Titanfall.

GRAFICĂ – 8.5
GAMEPLAY – 9.5
POVESTE – 9
SUNET – 9

Discussion18 comentarii

Leave A Reply